יום שני, 10 במאי 2010

אתגר חומר הגלם

נפלאות האינטרנט שהוא מפגיש אנשים.....כאלה שכנראה לעולם לא היית פוגש גם אם היית נתקל בהם חמש פעמים ברחוב, עוד פעמיים בתור לסופר....סתם כי אנחנו חולפים ככה אחד על פני השני בלי לשים לב, מרוכזים בעצמנו בעיסוקינו ובמחשבותינו. מה שאני אוהבת במרחב הבלוגספירה שהוא דורש יציאה רגע מה"עצמי", (למרות שהבלוגים שלו בדרך כלל מאד נרסיסטיים) אבל התוגובות, ההשתפות בתגובות אצל האחר, המפגשים, הפורומים והקומונות הם משהו סוציאלי.....גם אם זה וירטואלי.

כל אלה היו הקדמה לזה שהחיים זימנו לי מפגש עם מישהי מאד מיוחדת, היא הקיפודה הכי רכה שהכרתם... וככה מהחלפה פרטית אחת התגלגלנו לפינוקים הדדיים "סתם כי בא, בלי סיבה מיוחדת".....נוצרה חברות מיוחדת מאד מאד! (תודה לך יעל שנכנסת לחיי!) באחת מהחבילות שהוחלפו ביננו, קיבלתי את הספל המשגע הזה: את שאר הדברים שהיא שלחה לי תראו אצלה בבלוג..... והיה גם הצמר הזה:
הצמר הזה העלה לי רעיון! אולי בקומונה בה אני חברה (THE COLOURFUL SIDE OF LIFE) נעשה אתגר חומר גלם (משום מה הבנות קוראות לו ה"מהפך".....אולי בגלל איזה טיזר שיווקי שהוצאתי בקומונה), הכוונה באתגר היא שמגרילים בת זוג (הבנות המעוניינות נרשמו אצלי ויונתן בכורי הוציא פתקים מהכובע), כל אחת שולחת לבת הזוג חומר גלם, משהו שיש לה בבית והיא לא ממש יודעת מה להכין איתו....כל אחת יוצרת עבור השניה עם חומר הגלם שנשלח אליה, משהו, והמשהו הזה מוחזר אל השולחת המקורית תוך שימוש בחומר הגלם שהיא שלחה (מקוה שהייתי ברורה נראה לי שקצת סיבכתי את ההסבר של משהו די ברור) הצמר היה חומר הגלם ששלחה לי יעל:

ראשית היה לי חבל לפגוע באופן בו הוא נשלח, בעיני ככה עם הצבעוניות הזאת מגולגל על ענף מהטבע, זאת כבר יצירת אומנות. (באחת הרשומות הבאות אראה לכם יצירה נוספת שיצרתי בקרושה משארית קטנה שנותרה לי ממנו אחרי האתגר הזה!)
החלטתי לגשת לפרוייקט שכבר מזמן רציתי לעשות. רק שלא ידעתי להיכן זה יוביל אותי..........החלטתי לעשות פרוייקט "זוגי" כזה שחלק אחד יישאר אצלי וחלק אחר יימסר ליעל.....ככה גם אם אנחנו נמצאות במדינות אחרות, לא יכולות לשתות קפה ביחד או ליצור ביחד, מעת לעת תהיה לכל אחת מאיתנו תזכורת ל"חוט המקשר ביננו"....וזה מה שיצא:

שתי תמונות הרקומות על עיגולי רקמה גדולים שמהווים בעצם את המסגרת בתוכן נשארת התמונה:
התמונות דומות, אך לא זהות, בעלות סמלים דומים, עם הצמר שמשתלשל כאילו נחתך בין שתי התמונות, התמונות הן בעצם שתיים המהוות ביחד יצירה שלמה, אפליקציות מותפחות שהטבעתי עם חותמות מסדרת ציפורים, וכפתורים מסדרה של אלמנטים של תפירה: מכונה, מחט, כפתורים ומספריים שאמא שלי פעם קנתה לי בביקור משותף במוזיאון המקסים בלונדון: ויקטוריה אנד אלברט.

בכל אחת מהיצירות עיגול רקמת קרושה (לא אני סרגתי, היה לי בבית) והריקמה של הצמר עוברת בתוך וליד. זה העיגול שנשלח ליעל-וזה העיגול שנשאר אצלי-
הבחירה איזו תמונה תשאר אצלי ואיזו תלך ליעל היתה רנדומלית בעיניים עצומות, כי בתהליך היצירה פשוט זרמתי עם שתיהן במקביל בלי להחליט מראש מי מהתמונות תלך לאן....התמונה נשלחה ליעל בצירוף תמונה מודפסת על נייר איכותי של היצירה השניה שנמצאת אצלי.....כדי שהיא תראה....

בכל אחת מהיצירות לב מכסף נפתח אשר היו פעם חלק מצמיד שקיבלתי ממישהו יקר לליבי מעברי הרחוק, בתוך הלב, במקום תמונות הודבקו בדבק לבד חתיכות מבדים שלי ושל יעל - בבושקה (הבד שלי מארה"ב) בצבע כתום שיעל אוהבת, ופרפר מבד שיעל שלחה לי שמאד אהבתי....

היצירות מלאות משמעות, פתוחות לאינטרפטציות רחבות ומביעות הרבה קשר וחיבור סביב התחביב המשותף שקרב ביננו.

ומה אני שלחתי ליעל וקיבלתי ממנה?

ראשית את ההסבר המלא וצילומים טובים יותר תוכלו למצוא אצלה פה בבלוג (חלק מהצילומים כפי שתראו על התמונות "השאלתי" ישירות ממנה....) זה ישלים לכם את התמונה על כל מה שאני כותבת כאן. אז יאללה למה אתם מחכים? תקפצו לשם. אני החלטתי לשלוח ליעל מפית קרושה עתיקה ועדינה שהיתה בבית של סבתא שלי, לדברי אימי זאת מפית שסרגה אמא של סבתא שלי - מינה, כך שסבתא שלי ירשה אותה מאמא שלה וזאת אחת המזכרות היחידות שנשארו משם, לפחות לי......
לפני זמן מה גילינו יעל ואני שאת הרשומה שכל כך ריגשה אותה שכתבתי לסבתא שלי שבוע אחרי שנפטרה - כתבתי ביומההולדת של יעל.....צירוף מקרים או לא? יעל החליטה לקחת את הטקסט הזה (שכל פעם שאני קוראת אותו אני דומעת מחדש) וכמחווה לזכרון לסבתא הדפיסה אותו באופן מיוחד תוך השארת עיגול באמצע מקום למפית התחרה, הטקסט עוצב ונצבע בצבעים מאד מיוחדים (שמאפיינים מאד את יעל ועל כך אני שמחה כי היא שילבה את עצמה בתוך מה שמוחזר ויקר לי.....) והוכנס למסגרת שטופלה בצבעים בשיטת קרקל, את הקרקל עשתה יעל גם כן בסגנון נועז אך עדין (כן זה אפשרי) ולא בשיטה הרגילה של יישון וינטג'י אלא כמו שאני אוהבת - עם עוצמה. שכבה עליונה בכתום ומתחת צץ האדום, כל זה הקפיץ את הטקסט והמפית שקיבלו מיסגור הולם. יעל - ריגשת אותי מאד ונגעת בנימי נפש עדינים, זה כל כך מרגש לתת למישהו ככה בלי לחשוב מה יצא משהו מעצמך ולקבל חזרה מטופל באהבה ורגישות עם כל כך הרבה כשרון!!!!


אני מוכרחה להודות שההחלפה או בעצם האתגר הזה היה מקסים וגם מה שעשו הזוגות האחרים היה מפתיע ויוצא דופן בייחוד שלו אז אני מאד גאה שהאתגר הראשון אותו ארגנתי היה מוצלח ומיוחד!

14 תגובות:

  1. הכל כל כך מקסים , ריגשתן אותי מאוד
    אורית

    השבמחק
  2. קודם כל, איזה כיף שחזרת (-:

    היצירות, של שתיכן, מופלאות בעיניי - לקחתן את זה באמת למקום מיוחד ורגשי בשילוב כ"כ הרבה רבדים אישיים שפשוט מרגשים בכל פעם מחדש כשאני רואה את זה.
    ואיזה כיף שיש לכן, בנוסף לכל, גם חוט מקשר נוסף ומיוחד של התמונות שיצרת

    היתה החלפה מאתגרת ומוצלחת, אז תודה על זריקת הכפפה...

    נשיקות

    השבמחק
  3. הגבתי גם אצל קיפודית - העבודות של שתיכן כל כך יפות ומיוחדות!!! מלאות אהבה ומחשבה אישית
    ממש התמוגגתי

    השבמחק
  4. לא משנה כמה אני ארראה ואקרא על ההחלפה,
    זה מרגש ומיוחד כל פעם מחדש:)
    שתי נשים אדירות אתן!

    השבמחק
  5. אי אפשר להפסיק להתפעל מההחלפה הזאת! מדהימות שתיכם!

    השבמחק
  6. זהר זה מקסים!!!!!!!!
    כל דבר שאת עושה הוא קסום!!!!!
    אני קצת חששתי להיכנס להחלפה הזו, אבל עכשיו כשאני רואה את התוצרים נראה שזה היה רעיון מדהים!!!

    השבמחק
  7. כתבתי לכן כבר שזה מקסים מה שעשיתן אבל עוד פעם אף פעם לא מזיק! חבל שפספסתי את ההחלפה הזאת.

    השבמחק
  8. תודה לכל הנשים המדהימות שהגיבו כאן וגם אצל יעל בבלוג. אני מתייחסת לשתי הרשומות שלנו כמשלימות זו את זו ממש כמו החוט שמקשר ביננו.....מצטערת שבבלוג של גוגל אי אפשר להגיב ישירות אל מי שהגיבה אז זאת תודה ענקית מעומק לב לכולכן על הפרגון בכל המקומות! זהר

    השבמחק
  9. התמונות שהכנת - קודם כל הרעיון וכמובן הביצוע - מרגשים.
    החברות ביניכן, כפי שעולה גם בבלוג של קיפודים, מעוררת קנאה.

    השבמחק
  10. קודם כל - רעיון נהדר לאתגר!

    העבודות של שתיכן מקסימות ומרגשות ביותר!!!
    מאד נהניתי לקרוא את הסיפור שמאחורי היצירות!

    השבמחק
  11. כבר כתבתי המון... כאן שם ובכל מקום...והנה הוספת פה הקדמה כזאת מקסימה לסיפור הזה... תמיד יש עוד ממה להתפעל :-)
    את נהדרת... תודה על הכל, על מה שאת ועל החוט המקשר בינינו - זה המטאפורי, וזה המוחשי - על היופי, הרגש, התבוה, האהבה, היצירתיות והכשרון שהכנסת בו.
    זו היתה החוויה הכי רגשית שלי בבלוגספירה - ובמקרה את אחראית עליה גם בתור בעלת הרעיון, וגם בתור מי ששכנעה אותי להצטרף, זוכרת? איזה מזל...
    :-)

    השבמחק
  12. אחלה רעין שבעולם...אהבתי את החישוקים התואמים....והכי הכי אהבתי את מה שקיפודים -יעל עשתה עם מפית קרושה של סבתא....באמת מרגש עד דמעות.

    השבמחק
  13. את מדהימה ועבודותייך מראות את זה בבירור.
    איה ראש יצירתי ומעניין יש לך.
    אהבתי ביותר.

    השבמחק
  14. יצירות נהדרות, זה תמיד חשוב להרגיש מחובר למה שאתה יוצר ורואים את זה בעבודה שלכם, גם ברמה גבוהה וגם עם פן רגשי ועמוק, כל הכבוד, זה לא פשוט להוציא את הרגשות שלך על חומר גלם.

    השבמחק