יום שישי, 15 בינואר 2010

אגסים ובננות

מה עושים עם אגסים ובננות ישנים ומצומקים? שומרים עליהם טוב טוב....למה? כי אצלי בבית גם את הזקנים והמדובללים אוכלים, אז אם רוצים להכין כל מיני עוגות וצריך תירוץ שהפירות כבר "ישנים" בדרך כלל לא נשארים לי כאלה...
מכיוון שבעלי היה בישראל אז המצב היה משופר, נשארו פירות להזקין בשקט.....(ברגע האחרון מתחת לידיים נגנבה לי בננה זקנה אחת)
אז ככה הם נראים "לפני" פרוייקט המהפך:
וקבלו את ה"אחרי":

למי שרוצה להכין גם כן, הנה המתכונים:

עוגת לחם בננות ושוקולד (מתכון מנצח של סבתא שולה)
150 גרם חמאה
1 וחצי כוסות סוכר עדיף חום בהיר
1 ביצה
כפית תמצית וניל
2-3 בננות בשלות מאד
2 כוסות קמח תופח (או רגיל +2 כפיות אבקת אפייה)
אפשרי להוסיף בסוף כמאה חמישים גרם שוקולד חתוך לקוביות קטנות, אני הוספתי דירוד שוקולד לבן ושחור שהובא מזמן מהולנד ולא נאכל....אפשר את הצוקלייטצ'יפס הקנויים או אגוזים וגם לוותר.
לערבב הכל טוב טוב עדיף במיקסר ולאפות עד שמזהיב וקיסם יוצא יבש.
הכי טעים לאכול חמים.


פאי אגסים (מתכון גזור מלפני מאתיים שנה מאיזה עיתון, אין קרדיט, סליחה, אבל כל כך פשוט שכל אחד יכול להמציא ולנכס לעצמו)
במיקסר עושים בצק פריך מ- 3 כוסות קמח רגיל, 200 גרם חמאה, ביצה אחת, כוס סוכר, קורט מלח וקצת מים קרים לפי הצורך (2 כפות).
משאירים רבע מהבצק עטוף בניילון נצמד בפריזר לרבע שעה
את שאר הבצק משטחים בתבנית לפאי - אני אוהבת את זאת שנשלפת
על הבצק מברישים 4 כפות גדושות ריבת משמש או אם יש אגסים עדיף!!!!
על הריבה מסדרים אגסים מגולענים וחתוכים לפרוסות, אני לא קילפתי (אפשר גם פירות אחרים לדעתי....)
על האגסים מגרדים בפומפיה את רבע הבצק מהפריזר ומפזרים מעט סוכר ואם אוהבים גרידת תפוז
אופים עד להזהבה מוחלטת כ-40 דקות
הכי טעים חם עם גלידת וניל טובה!

5 תגובות:

  1. צחקתי שוב עד דמעות כי אני מכירה את הנפשות הפועלות ואת תדירות העלמות הפירות אצלך בבית.
    אנחנו בסוף נכתוב איזה ספר מצחיק על המפחה יחד! ולעוגת הבננות והשוקולד צריך לתת קרדיט לספר הישן נושן של רות סירקיס "עוגיות וממתקים"
    שנערך ועובד על ידה בערך תקופה שאת נולדת מסדרת ספרים אמריקאים :better homes and gardens. בכל אופן העוגה הפכה אצלנו נכס צאן ברזל והיא באמת טעימה ונותנת מענה לבננות עתיקות {אם נשארות} אמא

    השבמחק
  2. ראשית כל הכבוד לאמי היקרה שמגיבה בתוך הבלוג וגם הראשונה!!!!! נשיקות ו...אין פעם שאני לא אכין את עוגת הבננות האלו ולא אחשוב עליך באהבה גדולה...תמיד כל החיים!

    השבמחק
  3. אצל כל האמהות הפולניות שומרים- גם אצלנו:)
    אני אנסה את הרעיון של הבננות זה נראה לי מעולה, אישית אני לא אוהבת אגסים:)

    השבמחק
  4. מממממממממ יאמי נראה נהדר! הפירות הכי שווים לאפיה צריכים קודם לעבור שבע מדורי גיהינום בקערה :-))

    השבמחק
  5. איזה יאמי זה נראה, נראה לי שאנסה את המתכון הקליל של עוגת לחם בננות ושוקולד.

    השבמחק