יום ראשון, 22 בנובמבר 2009

NABE=POT=קדירה....

מיומולדת ליומולדת....סגרתי מעגל.
חבריי היקרים פה בלונדון קנו לי כבר לפני למעלה מחצי שנה מתנה מקסימה - קדירת חרס מיוחדת לבישול תבשיל יפני בתוך מרק על שולחן ההגשה עצמו, זה מרק מאד טרי מלא בירקות וכל טוב אשר מתבשל בגזייה קטנה על שולחן האוכל עצמו, הסוד הוא בציר המרק ובמרכיבים....מי שמכיר אותי יודע שאני מתה על דברים יפנים, אוכל, בגדים, בדים, ציורים, ZAKKA (חס ושלום זה לא זק"א אצלנו....אולי פעם אסביר מה זה....) ובעיקר מתה על פיצ'יפקעס יפניים.
אז המתנה הזאת הייתה בהחלט עבורי!
אבל מה? לא השתמשתי בה, תירוצים של קיץ, חופשות, מעבר בית....וגם מגישוש ראשוני זה היה נראה לי מסובך.....
אז זהו - שלא!
יום ההולדת של איתמרי היקר בן ה- 9 היה תירוץ מצויין לא לאכול עוד פעם קציצות ואורז או פסטה בולונז (ממש מסכנים אצלי בבית...) אלא לעשות משהו באמת באמת מיוחד!
אז שינסתי מותניים, התחלתי מהלינק שמיקי שלח לי ו.....חקרתי את נבכי ה- NABE, אז מסתבר שזה אחד המאכלים הכי נפוצים ביפן, כמעט כל ערב המשפחה מתכנסת סביב הקדירה הזאת, זה מהיר, פשוט קל וממש ממש טעים!!!! אנחנו במערב מכירים בדרך כלל רק סושי ואולי איזה נודלס (אודון =יפני) ואולי אולי מי שממש מתקדם באוכל יפני יודע מה זה גיוזה! (גם אכלנו בארוחת הערב הזאת)
לשמחתי יש לנו מספר מקומות לממכר אוכל אסיאתי ליד הבית, אז ליקטתי במשך הצהרים כל מיני דברים מיוחדים כמו פטריות: ENOKI אחחחחחחחחח מעדן, לעומתו שורש הלוטוס איכזב אותנו בטעם....
בתמונה- מגוון פטריות מחכות להיכנס למרק וגם אורז מטוגן וגיוזות:בסה"כ אחרי טיפול קצר לסיר החרס (פעם ראשונה בלבד כדי לסתום בעמילן את הנקבוביות), מכינים מרק עוף פשוט ולתוכו זורקים מלא דברים, אני עשיתי מרק עוף עם חתיכות עוף....פעם הבאה נלך על הדגים שזה קצת מורכב יותר ודורש מרכיבים שונים, בתמונה- אני מוזגת בריכוז רב את המרק (שכולל גם מיני ירק כמו תרד ואצות ונבטים) (אמא = שימי לב לפלסטר עם החתך העמוק מהסכין.....זה ממש מפריע לי בקרושה!)ופה, מדברת עם מייקו ומסבירה לה על המרק....את בוקר היומולדת פתחנו עם כרטיס ברכה ענק בו כל אחד כתב לאיתמר משהו, אחר כך לבקשתו סיירנו במוזיאון הצבא ואחר כך בשוק החורף לקראת כריסטמס שנפתח בהייד פארק! יום כייפי לילד כייפי! ניבה - תודה רבה על עוגת היומולדת המושקעת!

7 תגובות:

  1. מזל טובים לאיתמר

    השבמחק
  2. מזל טוב לילד!
    הפלסטר נדבק לך למסרגה הא?... בעסה... תשמרי על עצמך!

    השבמחק
  3. מזל טוב!
    נשמע יאמי!
    ואני שמחה לראות "תצוגה מקדימה" שלך... :)

    השבמחק
  4. מזל טוב לנער...
    טוב לראות פנים מאחורי הניק.
    והמרק נראה יאממי...
    הילה696

    השבמחק
  5. מזל טוב!!!!!יום הולדת שמח!!!!!!!!!!

    השבמחק
  6. איזה יופי לראות מי מאחורי הניק...מזל טוב לאיתמר והכי אני מקנאה שביום ההולדת אפשר לעשות משהו מתוחכם יפני כזה ושגם יאכלו אותו.

    השבמחק
  7. תודה לכולם על הברכות....וואו פתאום הבנתי שחשפתי את עצמי מה שלא תמיד מקובל לעשות בבלוגים :) חבל רק שבפוזה בבגדים ובתנוחות לא מחמיאות, פעם הבאה אדאג להראות קצת יותר טוב לפני חשיפה ולא אחרי בישול במטבח ואחרי צהריים מתיש עם הילדים....

    השבמחק