יום שלישי, 24 בנובמבר 2009

מה זה חום קטן וקשור לילדים?

זה ממש לא מה שאתם חושבים...(על מה באמת חשבתם????) אלו הן עוגיות שוקולד פשוט סופניות שגיליתי דרך הבלוג המקסים שכבר פירגנתי לו לא פעם של הילה קריב המתגוררת בארה"ב - ביסים.


עוגיות שוקולד נימוחות לסנדויץ' גלידה או סתם כך…
כמות של 16 עוגיות (לי יוצאות כ- 12 מהכמות הזאת - זהר)
כמות העיסה נראת קטנה באופן מפתיע אך יתקבלו ממנה 8 סנדוויצ'ים בגודל אידאלי של 4-5 ס"מ רוחב. אם חפצה נפשכם בעוגיות ענק או בכמות גדולה יותר, הרגישו חופשי להכפיל כמויות.
150 גר. שוקולד מריר (60%)- קצוץ
15 גר. חמאה (קצת יותר מכף)
1 ביצה
1/4 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל
2 כפות קמח תופח
קורט של מלח
מחממים תנור ל- 190 מעלות צלסיוס. מרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה.
מקציפים את הביצה, והסוכר במיקסר כ- 10 דקות . מוסיפים את תמצית הוניל.
בינתיים, מוציאים כ- 1/5 מכמות השוקולד הקצוץ לקערית וממיסים את שאר השוקולד הקצוץ עם החמאה. אני ממיסה במיקרו אך אפשר גם מעל לסיר עם מים רותחים.
מנפים את הקמח והמלח. כן, כמות מזערים אבל הניפוי יעזור באיחוד מהיר.
בעזרת מרית מקפלים את תערובת השוקולד והביצים יחד. מוסיפים את הקמח ומערבבים רק עד לבלילה אחידה. מוסיפים את השוקולד הקצוץ (אפשר לוותר על ההפרדה הזאת אבל בהחלט משפר-זהר). אם הבלילה דלילה מאד, יש להמתין כמה דקות והיא תהפך למוצקה במהירות, (לא להתפתות להוסיף קמח- זהר).
בעזרת שתי כפיות או כף גלידה קטנה, יוצרים כ- 16 גושים קטנים ומניחים על התבנית במרווחים. העוגיות מתפשטות רק במעט, כך שאין צורך ברווחים עצומים.
אופים בתנור המחומם כ- 8 דקות.
אני מאד אוהבת באנגליה את העובדה שכל עונה מקבלת את הצבעים האופייניים לה גם ב-CRAFTS, למשל הניירות שיימכרו, הבדים, הכפתורים ו...קישוטי העוגות, זה מדליק איך התצוגות של החנויות והסופרמרקט מתחפשות כל פעם לעונה אחרת, זה ממש סביב נושא. אז כמובן בפתחו של הכריסטמס ומוטיבים של חורף (למרות שגם פה החורף לא ממש אמיתי השנה), תראו אלו קישוטים מדליקים עשינו לעוגיות המעולות הללו (רק לאלה שנשארו לקישוט לפני שנחטפו מהתבנית בעודן לוהטות שזה לא מומלץ כי הן טעימות באמת רק אחרי התקררות מלאה). מומלץ בחום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה