יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

עוגת הדבש המנצחת של סבתא פנינה


מאז שעזבנו ללונדון לפני שנתיים וקצת אני נאלצת לאפות לבד עוגות דבש, עד אז תמיד אכלתי את עוגת הדבש של אמא שלי שהיא בשלנית ואופה מצויינת! בשנה הראשונה והשניה אמא שלחה לי עוגות דבש עטופות עם גונן בעלי שהיה בישראל וחזר בדיוק לראש השנה....השנה זה לא הסתדר ונותרתי מיותמת מעוגת דבש, מה גם שהבטחתי שאני מכינה לארוחת הערב המשותפת עוגה כזו. התחלתי בניסיונות כבר ביום שבת, אפיתי עוגה מבלוג מקסים שבו היה מתכון שנראה מבטיח....עשיתי מספר טעויות שגרמו לעוגה להיות מלוחה מידי, אוורירית מידי ולא ממש מוצלחת.....(ניסיתי בשנים עברו לאפות עוגות דבש מספר פעמים ולא הצלחתי....)ואז בטלפון לאמא בישראל התברר לי שסתם "הלכתי רחוק מידי" לרעות בשדות הבלוגים.....יש מתכון של סבתא פנינה שהוא המתכון הקלאסי של עוגת הדבש. נשלח מיד המתכון עם אזהרות ופירוטים כמו שאמא שלי שמכירה את קיצורי הדרך שלי במטבח יודעת לעשות, למשל כשהיא כותבת שמן היא יודעת לכתוב בסוגריים - לא שמן זית....כי היא יודעת שלפעמים עולות לי שטויות לראש (אמא באמת, כבר אפיתי כמה עוגות בחיים ולא הייתי מעלה על דעתי לשים שמן זית, אז מה אם פעם הוצאתי את המקצפים מהביצים בלי לכבות את המקצף המסתובב? ואז מה אם פעם קטפתי בגינה כריזנטמות במקום נענע?)....

סוף הסיפור - עוגות הדבש מיום שבת נזרקו והיום נאפו שתי עוגות חדשות לפי המתכון שיפורסם מיד ו...........הן יצאו מהממות!!!!!! טעימות במתיקות הנכונה ובמרקם הנכון. איזה כיף!!! הישג נרשם בחיי - הצלחתי לאפות עוגת דבש.

ואגב, זה המתכון הכי קל שראיתם בחיים שלכם.

אני מביאה לכם אותו מגוף המייל כפי שכתבה לי אותו אמי היקרה - שולה.

שנה טובה.


להלן המתכון של עוגת הדבש של סבתא פנינה שהוא בעצם לא עוגה בחושה אלא מה שקוראים "לייקח":

4 כוסות קמח רגיל
4 ביצים {בינוניות} אם הן קטנות אז 5
כוס סוכר {אני הפחתתי לשלושת רבעי כוס}
כוס דבש
חצי כוס שמן {לא זית}
כוס נס קפה מבושל או תה כהה מאד
קליפת לימון מגוררת
1 שקית אבקת אפיה
כפית ציפורן טחונה
כפית סודה לשתיה {אני לא שמתי}
צימוקים, שקדים או אגוזים { לא חובה}

מערבבים את כל החומרים כשמתחילים עם הסוכר והביצים מוסיפים את הדבש ואת שאר החומרים כשמערבבים היטב בין כל הוספה והוספה
בסוף מוסיפים את הקמח ואת אבקת האפיה {אני מנפה אותם יחד} ולא לבחוש הרבה , רק עד שזה נבלע בתערובת
מרפדים שתי תבניות אינגליש קייק בערך מס. 30 בנייר אפיה משומן {עם ספריי}
אופים בתנור שחומם מראש בחום בינוני כ-40 דקות
העוגה צריכה לעלות אבל לא הרבה והיא מקבלת בקע באמצע. בודקים עם קיסם באמצע העוגה אחרי 30 דקות ואם יש צורך אופים עוד כמה דקות.
אם התנור שלך טורבו תבדקי אחרי 25 דקות אם זה מוכן כדי שלא יתייבש מדי.
העוגה נשמרת כשבועיים שלושה כשהיא עטופה ומכוסה.
הכוסות הן דרך אגב כוסות מדידה סטנדרטיות, כך שאם את משתמשת בכוסות אחרות - קחי את זה בחשבון לגבי כל החומרים.

אמא

2 תגובות:

  1. היי, לא הייתי כאן הרבה זמן (העבודה השתלטה לי על הנשמה)וכתבת כל כך הרבה!!!
    אז נתחיל - כל היצירות הנפלאות שעשית עם מאירה והילדים פשוט נפלאות!!
    מזל טוב ליום הנישואין ומאחלת לכם עוד הרבה שנים של אושר והנאה זוגית:)
    ולגבי העוגה - עשית לי את היום! יצא לחשוב על סבתא פנינה כמה פעמים בימים האחרונים וגם אלוני ואמיתי מדברים עליה הרבה - איזה געגועים לאוכל שלה !
    אנחנו מתראות עוד 3 חודשים - ייפייי!!
    נשיקות
    יפעת, פלורידה

    השבמחק
  2. גיסתי היקרה! התגעגעתי אליך עד מאד. סופרת את הימים עד לפגישה בדצמבר. שנה טובה ומתוקה ותודה על המחמאות!

    השבמחק